Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

ΠΩΣ ΓΡΑΦΩ ΕΜΑΙΗΛ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟ


ΠΩΣ ΓΡΑΦΩ ΕΜΑΙΗΛ
ΟΛΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ>
ü  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ,ΤΟΠΟΣ
ü  ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ
ü  ΘΕΜΑ
 
                                I.            Προσφώνηση ανάλογα με τον παραλήπτη (λ.χ. Αγαπητέ φίλε…, Αξιότιμε κ... κ.ά.)
                              II.            Φιλική εισαγωγή> Έχουμε καιρό να τα πούμε. Εύχομαι το μήνυμά μου να σε βρίσκει καλά. Θα ήθελα με το μήνυμα αυτό να μοιραστώ μαζί σου τις σκέψεις μου για…
                            III.            Πιο επίσημη εισαγωγή> Θα ήθελα/ θα επιθυμούσα με το μήνυμά μου αυτό να επικοινωνήσω μαζί σας και να θέσω υπόψη σας…/να σας μεταφέρω τις σκέψεις μου… τους προβληματισμούς… τις προτάσεις μου για… για ένα σοβαρό θέμα που αφορά…
                            IV.            Επόμενη παράγραφος> σύντομη παρουσίαση θέματος, με αναφορές σε παραδείγματα, σε μορφές, στη σημασία και τη βαρύτητά του.
                              V.            Αίτια- συνέπειες ή θετικά-αρνητικά του θέματος- 1 μεγάλη-2 παρ.
                            VI.            Προτάσεις αντιμετώπισης- περιορισμού, αν είναι κάτι αρνητικό, ή προτάσεις τόνωσης-ενίσχυσης, αν είναι κάτι θετικό-1 παρ.
                          VII.            Επιφώνηση, πάλι ανάλογα με το βαθμό οικειότητας> Εύχομαι όσα κατέγραψα να βοηθήσουν, ώστε… Ευελπιστώ οι επισημάνσεις μου να αποδειχτούν χρήσιμες…
                        VIII.            Με φιλικούς χαιρετισμούς, με εγκάρδιους χαιρετισμούς, με εκτίμηση, με τιμή…
 
Π.χ.>
 
Με τιμή,
 
(υπογραφή)- ΣΚΕΤΟ, ΔΕ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ Η’ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ!
 
 
 
 
 
 
 
 
ΠΩΣ ΓΡΑΦΩ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ Η’ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Η’ ΜΠΛΟΓΚ
 
1.      Πρώτη παράγραφος> εισαγωγή στο θέμα> με αφόρμηση, αν εξυπηρετεί, ένα πρόσφατο σχετικό γεγονός> Π.χ., «Πρόσφατα, όλοι γίναμε κοινωνοί…/ όλοι παρακολουθήσαμε ….+ σύντομη περιγραφή… Η κατάσταση αυτή δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο/αδιάφορο και πρέπει να αναλυθεί/ προβληματίσει/ ξεκινήσει δημόσιο διάλογο κ.τ.λ.»
 
2.      Άλλη πρόταση για την πρώτη παράγραφο> συνοπτική περιγραφή θέματος> «Ποιος δεν έχει ακούσει για ή δεν έχει υποστεί bullying έστω μια φορά στη ζωή του; Το φαινόμενο αυτό είναι παλιό και παγκόσμιο, ενώ τώρα τελευταία έχει αρχίσει να μελετάται και να καταπολεμάται στη χώρα μας, επειδή είχαν πια αυξηθεί, δραματικά και πανελλαδικά, τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού».
 
3.      Επόμενη παράγραφος> αίτια ή θετικά.
 
4.      Επόμενη παράγραφος> συνέπειες ή αρνητικά.
 
 
5.      Τελική παράγραφος> προτάσεις.
 
 
6.      Ύφος> επικοινωνιακό, κατανοητό αλλά όχι απλοϊκό, ζωντανό, σοβαρό αλλά όχι αυστηρό και ξηρό, επιτρέπονται ελάχιστες και, κατά προτίμηση, σε εισαγωγικά, νεανικές εκφράσεις, σποραδική χρήση α’+β’ ρηματικού προσώπου, ενικού ή πληθυντικού, προτίμηση στο γ’ πρόσωπο, επιτρέπονται ειδικοί όροι για το θέμα, προτίμηση στις σύντομες φράσεις (βραχυπερίοδος λόγος), συνδετικές- διαρθρωτικές λέξεις σε κάθε παράγραφο, διαπαραγραφικά κ’ ενδοπαραγραφικά.
 
ΠΡΟΣΟΧΗ>
1.      Για να φανεί η έννοια «τοπική εφημερίδα», να λέω σε δυο-τρία σημεία στο κείμενο «όπως έχει ξαναγραφεί στον τοπικό τύπο… όπως έχει ξανά προβληματιστεί ο τοπικός τύπος…» κ.ά.
2.      Κάτι ανάλογο και για το σχολικό τύπο, π.χ., «όπως έχει συχνά προβληματίσει τη σχολική μας εφημερίδα…».
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου